Sötnos

Igår var jag på middag hos min mamma som nu har flyttat till Boden (några mil bort). Det var faktisk förvånansvärt trevligt och dessutom fick jag ju leka (s)Pindelmannen med Jimmy. 

Så idag åkte jag förbi mammas lägenhet en sväng för att vattna och mata sköldpaddan, som egentligen är min.. Ja, Milton är väl mer känd som mitt husdjur än min stackars sköldpadda. Vet att jag har nämnt det förr, men jag fick henne alltså för 13 år sedan när vi flyttade upp till Luleå. Jag ville ha ett husdjur och då tyckte mamma att en sköldpadda kändes lämpligt. (?) Då spelade det ingen roll bara jag fick mitt egna husdjur. Hade blivit lika glad över att få en vandrande pinne vid det laget. Jag kom ihåg att jag fick henne i en liten genomskinlig plastburk och satt så nöjt och höll hårt i den på bussen hem. Jag lyfte upp burken i höjd med mina ögon och såg hennes (då) lilla ansikte, framför allt hennes gulliga lilla näsa - där och då fick hon namnet Sötnos. Hon har det bra hos mamma i alla fall. Hon pratar med henne varje dag och släpper ut henne i lägenheten, efter att nån synsk thailändare talat allvar med henne. Hon menade att sköldpaddan var deprimerad och behövde mer kärlek, någon som talade mer med henne... Mamma köper allt sånt, men i det här fallet var det bara bra för sköldpaddan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!