Vitaminwater

Jag är så fruktansvärt förkyld så jag har inget annat att skriva om än att beklaga mig över hur dåligt jag mår. Därför passar jag på att visa några av de skumma informationstexterna som finns på Vitaminwaters flaskor. Jag skriver alltså exakt som det står, skiljetecken och allt, så det är inte jag som har dålig svenska ;)


   restore blandfrukt (b+kalium)
äntligen hemma efter en trestegsraket: förfest, vip-kö, efterfest. pompom! fumlar med nycklarna. tar en pizzakvart å låsa upp. radiostyrning ut i köket. öppnar kylen. bländas av det skarpa ljuset (stänger fort). somnar med skorna på framför usel sitcom. det är ingen vacker syn. vi vet, för vi har varit där. även vi har blivit väckta av en trummande orch-armé innanför pannloben... idén till den här drycken föddes efter precis en sån morgon. den är begåvad med kalium och b-vitamin. släng i dig en flaska när du känner att det behövs. innehållet förvandlar inte orch-armén till skönsjungande alver... men det dämpar iallafall de värsta trumslagen (såvida du inte hånglade upp en lajvare kvällen innan). 





d-fence hallon-äpple (c+zink)
plockar du ut sjukdagar för att du faktiskt är sjuk? skärp dig. sjukdagar är till för att grotta ner sig i det senaste skvallret med vännerna på upper east side och bli gitarrgud i tv-spelsvärlden. tricket är att hålla sig tillräckligt frisk för att själv kunna avgöra när man känner sig "sjuk". mental note: av en ren händelse råkar innehållet i den här flaskan vara berikat med c-vitamin. två snabba tips bara. ett, överdriv inte symptomen dagen innan din "sjukdag". du är inte hollywoodmaterial. två, svara inte i mobilen när du övar gitarrsolon... i vissa kretsar anses det nämligen fult att spela sjuk när man inte är det.





Multi-v lemonad (b+zink)
år 2010. tittar man på gamla filmer borde vi resa i tiden, susa runt på svävande eu-moppar och hångla upp robotar vid det här laget. näring får vi via ett chip i nacken som är programmerat att ge oss frukost, lunch och middag på utsatt tid. sweetness. verkligheten har inte kommit ikapp filmerna än. men. vi har iallafall bidragit med den här allt-i-ett-drycken. innehållet kan liknas vid en flytande schweizisk armékniv, fullpackad med vitaminer och zink. så okej, vi kanske inte rest tillbaka till sen kritaperiod och gullat med dinosarier eller dejtat en robot ... men kom igen, som om dom grejerna nånsin kommer att inträffa.  





- Vem skriver dessa texter?? Vart får dom allt ifrån?


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, älskar dem ju! :D Haha, får mig att vilja köpa dem på samma sätt som dessa ansiktsprodukter från Formula 10.0.6 lockade på mig... Älskar deras namn (tex Seriously shine free, Best face forward, So totally clean, Over night success och Rescue me! ;P

2010-10-06 @ 17:32:27
URL: http://halighna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!