Uppdatering

Igår åkte jag och hälsade på min moster och mamma på sjukhuset innan det var dags för jobb. Nemo (inte Tylösand), som just kommit hem från en låång thailandsresa var snäll och följde med mig :)

Min moster var bättre och läkarna meddelade att hon skulle få åka hem samma kväll. Men hon får däremot inte flyga hem ännu eftersom det kan vara alldeles för farligt. Egentligen är biljetten bokad till på måndag men den kommer alltså att flyttas fram drygt en månad. Läkarna skrev ut blodförtunnande medicin i form av sprutor och tabletter som jag och Nemo hämtade ut åt henne på sjukhuset.

Ikväll fick vi så oerhört glada nyheter. Efter att ha ringt och ringt, mailat och mailat till försäkringsbolaget kom beskedet att de står för hela kalaset! Är så otroligt stolt över min mamma, som annars är så apatisk när hon ska styra upp sitt eget liv, att hon nu lyckades fixa det här så bra! Så nu är våra liv påväg uppåt igen. Moster är på bättringsvägen och vi behöver inte oroa oss för det ekonomiska.


Lägligt nog så hade Nemo köpt ett armband som bestod av lyckoamuletter till mig i Thailand.
Så omtänksamt av henne att ge mig det. Hon visste att det händer mycket saker i mitt liv just nu
och jag behöver lite tur och flyt för att det ska gå vägen. Flytten, skaffa jobb, familjen..
- Den kommer att sitta kvar tills allt är stabilt!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åh vad skönt att det löste sig, så läskigt det där med försäkringar.. O.o

2010-10-27 @ 06:46:52
Postat av: Nathalie

Ja, fast det här inlägget är inte aktuellt längre. Nu har de börjat tjaffsa igen, haha! Såå typiskt!

2010-10-27 @ 10:00:23
URL: http://http:/
Postat av: Charlotte

Usch, obehagligt. Man är så van med att allt sånt ska vara gratis och bara för att man råkar befinna sig i fel land så kan det dra i väg allt för många nollor :(

2010-10-27 @ 23:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!