Unik var bara förnamnet

Igår var jag på stan för att sätta sprätt på den lilla del av lönen som inte åkte in på sparkontot. Prio ett på min lista över saker jag verkligen måste köpa var en ny concealer. Men det är inte den lättaste uppgiften att hitta rätt concealer. Precis som när jag skulle köpa en ny foundation sist så verkar min hudfärg inte existera i deras färgskala. Jag var inne på make-up store igår för jag tycker att de är bra på att hjälpa en att hitta rätt och komma med bra tips. Men problemet kvarstod. "Du är rätt ljus, lite åt det gula hållet men ändå med rött pigment.. hmm. Bäst reslutat får du om du köper de här två för 225 kr st och blandar dem!"  Antingen ett försök att sälja mer, men jag kunde faktiskt inte själv hitta min hudfärg i deras testburkar. men jag förklarade att jag bara kommer att köpa en så hon fick ge mig den som var närmast helt enkelt (gör alltid så, det blir alltså aldrig perfekt). Slutade med att hon målade upp de båda som hon tyckte att jag skulle köpa och blanda på varsin ansiktshalva. Och jag köpte den liite mörkare, eftersom den andra fick mig att se ut som döden.

Studio foudation från Make-up Store, 225 kr. Ja, det är alltså en tjockare foudation som är riktigt dryg om man applicerar med pensel. Men eftersom den är tjockare så funkar den minst lika bra som concealer och jag behöver just något mer täckande. Ofta finner jag concealers för tunna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!