En helg att minnas

Helgen har spenderats med underbara vänner, god mat och shopping.

Igår var jag först och julklappshandlade med Theres (ca 1 timme på Toys R'us). Sen gick det hela över till en snabb förfest hos mig med vin, mat och fix innan det var dags för en "klassfest". Som vanligt så var vi bara 5 st. Kändes lite synd eftersom det även var en liten hejdå-fest för min del. Men jag hade det lika trevligt ändå med de underbara få som var där! Helena hade snickrat ihop ett bildspel med bilder från våra tre år i SPIN och gissa om det var svårt att hålla tårarna borta?? Dels var det glädjetårar över alla flummiga bilder och fantastiska minnen man har, men även tårar för att hon tagit sig tid att fixa det för mig och att man snart ska skiljas från alla..  Min gymnasietid har varit helt otrolig! Jag har utvecklats enormt mycket och det är tack vare alla grymma människor jag lärt känna och allt vi har upplevt tillsammans. Jag är stolt över att ha er som mina vänner och att ha så många fantastiska minnen mer er i bagaget! Återförenades med Theres i slutet av kvällen, haha! Så vi smög hem till mig och käkade en gång till :)

Idag var det dags att säga farväl till min mamma. Hade dock lite panik efter att ha hoppat av bussen till Boden alldeles för tidigt och inte haft en endaste aning om var jag befann mig. Men allt slutade lyckligt! Mammas kille kom och hämtade mig och vi åkte hem till dem för en kopp kaffe och lite surr om livet. Jag måste säga att min mamma verkligen har växt i mina ögon den senaste tiden. Visst, vi har haft en ganska komplicerad relation till varandra men jag har alltid varit villig att ge henne en chans att bättra sig, vilket hon verkligen gjort! (Till skillnad från vissa andra..) Hon har gått ner i vikt och ser frisk och sund ut. Hon lyser verkligen av lycka nu och det var länge sedan jag sett henne må så jävla bra! Och tro mig det värmer i hela mitt hjärta att veta att hon mår bra nu, för det förtjänar även hon. Jag är så förbannat nöjd över den relationen vi har idag, min lilla mamma och jag. Kommer faktiskt att sakna henne. haha, sitter och lipar nu - va mesig jag är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!