Jag har inte dött!

Men däremot så har jag varit utan internet ett bra tag nu. När jag kom hem från Göteborg/Stockholm så hade pappa flyttat ut ur huset och in i vår nya lägenhet inne i stan och det tog ett tag innan vårt bredband förflyttade sig. Lägenheten är jättefin men problemet är att den är gjord för två personer, inte tre! Tvn och datorn är i ett och samma rum så jag har inget ställe att vara helt själv på. Som idag (liksom alla andra helger) då det är fest i lägenheten. Ska jag sitta inne på facebook med sjuttio-elva onyktra gubbar som står och hänger bakom min axel?

Pappa och puttinullans sovrum ligger bredvid mitt rum och för att komma till deras rum så måste de gå igenom mitt rum. (Jag har redan byggt upp scenarion i mitt huvud för vad som kommer att inträffa när min pojkvän är på besök nästa gång..) Badrummet där duschen är ligger i deras sovrum, så jag vågar inte bara klampa in där när som helst för att duscha. Ja, allt är kaos och jag har ingenstans att bara vara. MEN på tisdag kommer min laptop som jag har beställt så nu kan jag åtminstone vara ifred vid datorn. Tänk va mycket blogguppdateringar det blir då! :D

Men just nu är jag hos min mamma, i ett försök att fly partajandet hemma hos pappa.. och i ett tappert försök att få lite sömn, men det får jag inte hos någon av dem. Mamma väcker mig genom att gå ut och röka en gång per timme och "mitt rum" här är hennes vardagsrum där balkongen finns, eller så spelar hon thaimusik eller gapar i telefon kl 7 på morgonen. Hos pappa så vaknar man så fort någon annan vaknat för att det är så litet och lyhört och för att de tvingas gå genom mitt rum för att ta sig ut ur sitt rum. men efter 9 timmars arbetsdag så är jag rätt mör och tror att jag skulle kunna somna på E4:an under rusningstrafik utan problem.

Imorgon ska jag lägga upp lite bilder och berätta lite om min och Saras resa. Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Emma - ROCK THE BLOGG

Usch då din stackare, låter jobbigt, du får helt enkelt flytta till eget!!

2010-05-23 @ 09:41:38
URL: http://rocktheblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!