Eurovision Song Contest

Jag känner bara att jag måste yttra mig lite angående helgens ESC-tävling.

För det första - synd att Sverige inte gick vidare, men ändå så jävla kul! Jag menar varje år är vi så fruktansvärt självsäkra när det gäller vårt bidrag och expertpaneler förutspår vinst innan vi ens sett de andra ländernas bidrag och let's face it vi borde kanske byta taktik och satsa på något som funkar mer internationellt (eller skaffa oss mäktigare grannländer ??) Definitionen av en Schlagerlåt existerar ju inte längre i Eurovison-sammanhang. Där bjuds det på hård rock, techno, disco, power-ballader och allt fånigt du kan tänka dig och ändå är det samma gamla schlagerfjantar som dyker upp i melodifestivalen eller annat tråkigt. Det behöver sticka ut lite.
- Anna var för mycket mellanmjölk!

För det andra - så tycker jag att det var rekordmånga bra låtar som var med i finalen. Vann gjorde ju Tysklands bidrag och hon var la också bra, men jag hade nog några andra favoriter, som Rumäniens bidrag och Moldaviens saxofon (notera att jag bara gillade deras saxofon!)

För det tredje - underbart dansnummer de hade innan de redovisade rösterna. Kändes lite inspirerat av Bounce Michael Jackson tribute, fast jorden runt. Ni måste kika på det om ni missat dem båda. 


 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyskan som vann var så jätte bra tycker jag.

2010-06-01 @ 14:43:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!