Udda dricks?

Jag fick även idag rycka in och jobba några timmar på Ica, vilket inte gör mig något alls eftersom jag faktiskt vill jobba så mycket som möjligt. Idag var det väldigt lugnt och händelselöst förrutom en grej som var lite lustig.

En man kom in, såg lite lurig ut, köpte ett pack med tändstickor och betalade sedan snällt med mynt. Jag var som vanligt lite jobbigt trevlig sådär och hjälpte till att räkna dem. Sen vänder han sig mot mig och frågar vad jag heter. Jag tänkte att han var bekymrad över att jag saknade namnskylt så jag sa mitt namn och förklarade mig lite angående skylten. Han ser då ännu mer allvarligt på mig och räcker fram något - en skiva. Han ville ge mig en gåva sa han och kallade sig själv för Tomten. Han förklarade lite snabbt vad det var för en skiva, att bandet hette Emerson Lake & Palmer och att albumet släpptes 1977. Hans favoritlåt var spår 9, som ironiskt nog hette I believe in father christmas. Jag fattade ingenting! Jag menar hur får man för sig att ta med sig en gammal skiva och ge den till en tonårsbrud som sitter i kassan på Ica? Innan jag han förstå något så var han borta. Självklart så delade jag med mig av händelsen till en av mina arbetskollegor, men hon skrattade bara åt mig och sa att jag kommer att få många fler skivor om jag jobbar kvar där. Eh, jaha.. Så det är alltså vanligt att ge skivor till folk som sitter i kassan i en affär? Nåväl, det kanske inte var den dricks som jag egentligen hade behövt just nu men det var i alla fall lite kul.



-Har lyssnat på några av deras låtar på spotify nu och det låter gammalt men inte såå tokigt :)
Men ganska intetsägande omslag , eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!