I'm alive!

Ja, nu är jag i Sverige igen! Jag är fortfarande inte hemma men huvudsaken är att jag befinner mig i Sverige. Indien var... ja, va fan ska man säga? Kul, intressant, trisst, speciellt? Indien var en upplevelse i sig helt enkelt. Jag har aldrig varit med om att så många känslor flödat inom mig som under tiden jag var där. Jag var arg, jätteledsen, besviken och ändå glad på samma gång. Jag ska lägga upp lite bilder och berätta mer om resan när jag är hemma på riktigt.

Var är jag nu då? Jo, i Göteborg såklart! Jag saknade Alex helt otroligt mycket när vi inte kunde prata med varandra som vanligt under 3,5 vecka. Men jag tycker att vi klarade det förvånansvärt bra faktiskt, och självklart känns det helt underbart kul att få vara här och pussa och krama på honom, gölle pöjken min! 

Tågresan hit var däremot allt utom rolig eller mysig. Jag skulle åka från Luleå till Göteborg med byte i Stockholm och redan efter en halvtimme, då vi har stannat i Boden, så ropar de ut i högtalarna att vi kommer att bli ca två timmar försenade - vilket innebär att jag missar mitt andra tåg! Men Sj "löste" mina problem genom att låta mig åka ersättningsbuss från Stockholm till Göteborg, vilket tog ca 7,5 timmar istället för 3 timmar med X2000. Nåväl, idag har jag skickat ett "snällt mail" och begärt att få mina cash tillbaka för hela den resan. De har nämligen en resegaranti som gör att man får tillbaka en viss procent av summan om tåget är mer än en timme försenat. Att få pengar tillbaka känns rätt nödvändigt just nu eftersom en heldag på stan igår förmodligen skadade min ekonomi för livet och pengarna lär sprudla ännu mer innan veckan är slut.

Men nu vet ni i alla fall att jag är tillbaka och ska försöka blogga mer regelbundet.
- Tjingeling!


Lite av gårdagens inköp.

Nu ska vi börja snåla!! - eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!