IKEA och Finland

Imorse bar det av kl 8.30! Först släppte vi av pappa på jobbet och fick honom att lite motvilligt ta bussen hem eftersom vi behövde bilen. (Det visade sig dock senare att han lyckades muta en arbetskamrat till att köra hem honom efter jobbet, typiskt honom.) Efter vi släppt av honom så åkte vi till Haparanda. Trots GPS och mentala förberedelser så missade jag första avfarten och hörde Alex sucka bredvid mig. Det löste sig ändå men jag fick åka nån kilometer i onödan och vända i en rondell. Det verkade ju lovande ... inte! Alltid när jag kör bil med honom så går det åt helvette så jag måste erkänna att jag var beredd på det värsta även idag. MEN det gick förvånansvärt bra, förutom den misslyckade starten. Dessutom hade vi det väldans trevligt då vi gick igenom alla gamla skivor som vi hade i bilen som jag bränt ut när jag var liten och sjöng för fulla muggar - snacka om nostalgi! 

Väl på IKEA så var det ju svårt att hålla i plånboken när man drömde sig bort om alla möbler som borde bo i ens framtida lägenhet, aaw! Men jag köpte bara lådor + galgar till min garderob och sedan ett laptopbräde som man kan ha i knät.

På hemvägen tankade jag bilen för första gången ever och jag höll på att dö av nervositet! HA HA! Men ni förstår inte hur rädd pappa är om sin bil, det är hans kärleksbarn och så kommer jag som är dum i huvudet vad gäller allt som har en motor. Jag är så jävla rädd för att något ska hända bilen när jag lånar den, så självklart trodde jag att den skulle explodera när jag tankade. Sen kom det inte ut något kvitto när jag betalade med mitt kort så då trodde jag att jag inte hade betalat alls och då vågade jag inte åka därifrån eftersom jag inte ville vara en skurk och "sno" bensinen. (Fanns ingen ansvarig där utan det var en sköt-det-själv-mack) Till slut kom en stammis på macken och förklarade på muminsvenska att den inte brukar ge kvitton och mycket riktigt så har det dragits pengar från mitt konto så jag var ingen skurk : )
 




Kissepaus i skogen? - nej, fika på IKEA!



Och kolla vad vi hittade!! Den perfekta Nathalie-laptop-väskan!
Var? - På Vagina Tricot i Finland, 249 kr! Sjuukt otippat ställe måste jag säga..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!