FY FAAN!

Gick in på aftonbladets hemsida och möttes av den här artikeln.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7250853.ab

Sånt här gör mig RIKTIGT förbannad! Hur fan kan man vara så sjuk och desperat att man utnyttjar vad som helst för att tjäna lite pengar? Vi talar om oskyldiga små djur?!! Okej , de vill tjäna pengar men måste det ske på ett sånt sätt att djuren senare måste avlivas för att de är i ett så dåligt skick? Hade jag velat tjäna pengar på dem så hade jag ju fan sett till att de sköttes och såg välvårdade ut, det är väl det minsta man kan begära av någon?! Det är inga stora pengar de tjänar på att sälja valparna - de säljer dem till billiga priser och det är därför som folk nappar på deras erbjudanden. Därför måste de smuggla in så många hundar för att ens tjäna något på det hela. Men efterfrågan på småhundar är så enorm idag och detta utnyttjas till fullo från dessa avskyvärda människor.

Det gör så ont i mitt hjärta när djur far illa! Det låter kanske hemskt men jag mår nästan sämre av att se ett djur lida än en människa..



Åh, alla små bebisvalpar som dött förgäves! :'(
Enligt artikeln var det chihuahua och fransk bulldogvalpar,
men jag ser ju klart och tydligt Miltonvalpar där med..


Kommentarer
Postat av: Emma - Rock the blogg

Jag vet,, det är fruktansvärt!! Men dom kommer smuggla så så länge som det finns köpare!! Man måste vara noga vem man köper från - inte stödja sånt!!

2010-06-07 @ 14:31:58
URL: http://rocktheblogg.se
Postat av: Charlotte

Usch! Det är ännu värre när de silvertejpar deras ben och runt om nosen så att de inte ska skälla :(

2010-06-08 @ 20:50:42
URL: http://cika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!