Just our luck

Dagen började i princip med ett ytterst dramtiskt telefonsamtal från Sara. Det enda jag kunde höra vad att hon var väldigt upprörd och att något allvarligt hade hänt. Men hon kunde inte prata ordentligt till en början så alla möjliga scenarion byggdes upp i min skalle och min hjärta satt i halsgropen.. Nu behöver vi en liten historik här: Tidigare har den här bruden "krockat" med en älg och kört in i en snödriva så hon har många farliga meriter på sitt cv. Så jag var självklart orolig när hon ringde och grät - hon gråter inte helt i onödan om jag säger så. Det visade sig att hon blivit påkörd av en lastbil när hon körde bil och skulle stanna vid en korsning. Lastbilen körde alltså på hennes bil bakifrån när hon bromsade in. När hon ringde satt hon i bilen och var i chock (såklart!) men till slut lyckades hon pakera den och ta sig till mig. Hon hade inte skadat sig allvarligt som tur var, "bara" lite känningar i nacken men jag tog henne ändå till vårdcentralen för kontroll. De sa att allt var bra med att det kan ju utveckla sig till något värre senare om hon har otur. Bilen klarade sig halvbra men det får lastbilsföraren eller hans firma står för. Sara är ju ändå viktigast!! 

Älskade vännen. Det finns folk som har haft körkort i typ hela sitt liv utan att vara med om något och så har vi Sara som haft körkort i ett halvår och råkat ut för diverse olyckor. Och hon är verkligen inte en dålig bilförare utan hon har bara sån otur! JAG är en dålig bilförare, inte hon.. Idag skrämde hon mig verkligen men jag är glad att allt gick bra trots omständigheterna och hoppas nu att det går bra framöver. Gud, jag blev typ uppstressad bara av att skriva om det. Behöver kanske ta mig en sup..

Love you darling & ta't lugnt !  ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!