Lite kärlek

Jag tror starkt på att djur har nått sorts sjätte sinne. T.ex under tsunamikatastrofen så började elefanterna fly mot bergen redan innan vågen kom. Milton väckte oss ju mitt i natten när det läckte upp en massa vatten under vår altan i vintras. Hade han inte väckt oss så hade grunden på huset kunnat förstöras och trädgården med för den delen. Men en sak som han är helt fantastisk på är att upptäcka när någon är ledsen eller orolig. Han kanske spårar känslor som knarkhundar spårar knark.

Han kan komma fram till en och bara pussas, lägga huvudet i ens knä eller bara lägga sig bredvid en när man känner sig nere. Det är som att han ska visa att han vet hur man känner sig. Och jag har läst någonstans tidigare att det är något ämne i djurens päls som gör att vi slappnar av när vi klappar dem. Det minns jag alltid att jag gjorde när jag var mindre och hade kaninerna. När mina föräldrar bråkade så gick jag alltid in till kaninerna och grät, sen när jag klappade dem så kunde jag slappna av på ett annat sätt.




Man blir lika förvånad varje gång, men han är så underbar när han ska trösta mig lillen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!