Göra läxor?

Jag var ju hos arbetsförmedlingen förra månaden och de menade att jag borde ta hjälp av en jobbcoach i jakten på att få ett jobb. Sagt och gjort, min nya jobbcoach har sitt kontor på andra sidan gatan. Så i veckan träffades i för första gången och det verkade lovande. Jag har nu tre månader på mig att utnyttja hennes hjälp och förhoppningsvis så ska jag ha ett jobb innan det. Grejen är att jag enligt henne måste se det här som ett heltidsjobb och föra dagbok över allt jag gör som är jobbrelaterat. Hon ger mig även läxor som jag ska ha mailat till henne varje vecka. Jag förväntas alltså lägga ner 40 timmar i veckan på att söka jobb?? Då BORDE man ju faktiskt få ett jobb om man inte är helt värdelös.

Idag är jag ledig från Ica så då ska jag ta mig tid till att göra bort/förbereda några av hennes uppgifter. Dagen har hittills bestått av allvarliga flytta hemmifrån samtal med min pappa och vi har ringt till diverse olika personer som kan tänkas vara till hjälp för att få ett jobb eller en lägenhet runt Göteborg. Det ser mörkt ut..






Varför känns det som att sommarlovet snart är slut och att skolan börjar igen?


Kommentarer
Postat av: isabella

för att vi alla innerst inne tror det. För att även om vi längtat bort från skolan så kommer vi att sakna det.



Jag vet då att det kommer finnas ett tomt hål i mitt hjärta som gapar efter lite spinluft för resten av mitt liv.

2010-07-10 @ 16:30:19
URL: http://lifeisbeautiful.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!