Ofrivillig tvåbarnsförälder

Ja, en gång i kvartalet får jag ett sånt sug efter att skaffa barn. Det är väl hormoner och modersinstinker som tar över I guess. Igår ville jag bara mysa med en liten bebis! Men så idag insåg jag att jag faktiskt redan har två barn. Två stycken ganska överviktiga barn som gör allt för att testa mina gränser just nu. Man måste väcka dom, tjata på dom, städa upp efter dom, tjata på dom, skjutsa dom överallt, tjata på dom.. Och nu har de båda börjat att smygröka! Det luktar äckligt i hela huset vart jag än går. Jag har inget emot folk som röker, hey jag gör det ju själv ibland, men jag gillar bara inte lukten av rök som kommer ut ur någons andedräkt *spy*.

Idag fyllde den yngsta av dom 38 år. Jag grattade henne och tänkte ge henne ett kuvert med pengar. Men jag vet att hon bara skulle slösa upp dem på en gång, för hon vet verkligen inte vad spara betyder. Så jag lovade att köpa med något hem från Indien istället. Hon accepterade det. När hon var här så började hon genast att bråka med den äldre, fick honom till och med att gråta. Jag la mig inte i. Barn ska få reda ut sånt själva har jag lärt mig.

Nyss vaknade den äldre, helt yrvaken. Han var nog kvar i sin dröm tror jag. Stackarn.

Den äldre: Är klockan halv fem eller halv elva?
Jag: Öh, halv elva..
Den äldre: Men varför är det inte mörkt?
Jag: ... Det är väldigt mörkt.
Den äldre: Men när jag brukar jobba vid den här tiden så är det inte mörkt.
Jag: ... För att du jobbar på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!