Dear Diary

Självklart kunde jag inte somna inatt efter att ha sett på en massa spökprogram på tv. Alex och jag brukar alltid kolla på sånt skit mitt i natten så då gjorde jag det inatt med, typ automatiskt. Men det var långt ifrån kul att kolla på det själv. Men för att distrahera mig själv från att vara rädd ett tag så tog jag fram min gamla dagbok som jag hittade härom dan och började läsa i den. Jag har i princip slutat skriva i den sedan jag skaffade mig bloggen, men jag saknar ändå det här personliga och hemliga med att skriva dagbok. Min nuvarande dagbok fick jag av pappa samma sommarlov som jag skulle åka på språkresa. Tanken var väl att jag skulle dokumentera hela resan i boken, men så blev det såklart inte. Det roliga var att de allra flesta gångerna som jag hade skrivit i den var nätter som den inatt - då Alex just åkt hem. Så i dagboken låter det som att jag är helt besatt av honom eftersom det bara är en massa över-dramatiserade berättelser om oss och framför allt om honom. Men jag passade på att uppdatera dagboken med det senaste ur mitt liv och försökte att inte skriva så mycket om mitt kärleksliv just den här gången.  

Det som är så bra med att skriva dagbok eller liknande är att man delvis avreagerar sig lite genom att "skriva av sig" men sen är det ju jättekul att läsa sina egna minnen. Och i min dagbok så kunde jag i alla fall se tydligt hur jag har utvecklats under de senaste tre åren. Riktigt kul! Borde nästan skriva i den oftare.  



Tänk att ett sånt litet lås ska skydda alla ens hemligheter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!