Halvjobbig dag

Dagen började med att pappa väckte mig. Han skulle snabbt ta sig till Storheden för att spela på hästar, men han var allt utom körduglig. Jag fick kasta i mig frukost och sen bar det av. (Redan här kände jag hur jag fått en dålig start på dagen.) Som tack för att jag körde honom så fick jag en ny sminkborste, hygglo! Vi handlade även diverse kemikalier till hemmet dvs bl.a tvättmedel, diskmedel och sånt där lukta-gott-i-toaletten-efter-man-har-bajsat-grejs. Dessutom fick jag pappa att köpa riktigt hushållspapper - alltså inte toalettpapper, utan de större rullarna! Tidigare så har han kört snålvarianten och staplat två toalettrullar på varandra så att det ska likna hushållspapper, vilket jag stört mig på under större delen av mitt liv. Men efter att ha övertalat honom att det är snyggare med riktiga rullar så kunde han inte låta bli att köpa dem. Jag ser det nästan som en liten seger.

Efter vi handlat så börjar pappa fundera på om Sara jobbar idag. Eftersom jag inte visste så var vi helt enkelt tvungna att åka till Jysk för att kolla. Där börjar pappa genast att rota i en stor låda med "ta 5 saker betala endast 50 kr", jag hjälper till att gräva och snart har vi samlat på oss lite nya bordunderlägg. Men vi hittade bara fyra saker och pappa kände sig illa tvungen att hitta en till eftersom skylten klart och tydligt bad oss ta fem varor. Så jag fick offra mig. Vad skulle jag ta? I slutändan stod det mellan en ansiktsmasserare eller en nagellackstorkare. Det var ett svårt val mellan två helt onödiga grejer i mina ögon, men till slut valde jag nagellackstorkaren. Då hör jag Saras ljuva stämma och jag inser att hon visst jobbade idag. Pappa tar tillfället i akt och tvingar henne att öppna en ny kassa och hon lyder, trots att hon förmodligen höll på med något annat i butiken.  

Under kvällen var tanken att jag skulle gå på bio med Sara. Vi skulle se Luftslottet som sprängdes, men det blev inte av. Det kändes som att mitt huvud isället skulle sprängas och jag tror att det i sin tur gjorde mig illamående (eller ??). Så nu har jag bara degat hemma större delen av dagen och även tillfället i akt att testa min nya apparatur. 



Hahah, är den inte totalt onödig och ful så säg? Men funkar gör den åtminstone!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!