Perfekt tajming (stavas det så??)

Igår bokade jag biljetter till Göteborg och jag åker redan på lördag, sen stannar jag där i drygt en vecka. Känns helt underbart, även om det blir lite kort. Känns som att Alex nyss åkte härifrån, men jag åker i huvudsak ner nu för att det är bröllop. Men som vanligt så har jag blivit sjuk.. Blöh!

I vanlig ordning har jag försökt återhämta mig med att se på film. Imorse blev det I love you Philip Morris. Filmen handlar om kärlek, lögner och desperation. Steven Russell (Jim Carrey) som i princip varit smygbög under hela sitt liv men efter en olycka bestämmer han sig för att vara sitt sanna jag och leva livet fullt ut. Hans dyra livsstil får honom snart i fängelse och där träffar han den betydligt mer lågmälde Philip Morris. Kärlek uppstår mellan dem och Steven lovar att han ska få ut dem därifrån och att han ska göra allt för Philip, ett löfte som bara leder till nya lögner och brott. Filmen var kanske inte fullt så rolig som jag tänkt mig, men jag fascinerades över att allt hänt på riktigt. Och underbara skådespelarinsatser från Jim Carrey men framför allt från Ewan McGregor sida. Man är ju mer van vid Jims spexande. Sevärd film!
 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad roligt! :) Säg att du mellanlandar i Stockholm så att du kan hälsa på mig i min ensamma sorglighet! =)

2010-08-18 @ 14:33:26
Postat av: Emma - Rock the blogg

Vill du att jag skickar din borste till dig då? Eller tar du den på bröllopet??



kraaaaam

2010-08-18 @ 20:20:01
URL: http://rocktheblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!