Nyheter i gottevärlden

Jag är en sån person som inte kan låta bli att prova nya saker, då syftar jag främst på nya godsaker. Så idag passade jag på att köpa mig Magnum gold och en Marabou Passion.

Magnum beskriver sin nya glass som: "En vaniljglass med virvlar av utsökt kolasås med havssalt, doppad i krispig mjölkchoklad med ett gyllene överdrag."

Och jag kan meddela att den var väldigt god men egentligen ingen ny smak. Kände heller ingen smak av havssalt någonstans. Marabou Passion å andra sidan var äcklig som fan. Den skulle smaka mjölkchoklad med passionsfrukt och chilli, och jag kände bara att smakerna inte passade tillsammans. Kände dessutom ingen chillismak. Men det här är bara min åsikt, ni kanske gillar det.. 


Den var inte lika gyllene som jag förväntat mig. Fast jag insåg nog ändå att det skulle vara svårt att få den att se ut som riktigt guld. Den borde kanske heta Magnum Senapsgul?! Men på riktigt nära håll så skimrade den faktiskt lite som ett nagellack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!