Jobb? Vad är det för nått?

Jag är 18 år, är inne på mitt sista år på gymnasiet och han ingen som helst aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Är jag ensam om det? - nej, förmodligen inte. Men det är verkligen något gör mig lika frustrerad varje dag. Jag är inställd på att flytta så fort jag är klar med gymnasiet men om jag ska kunna ha en egen lägenhet så behöver jag ju först och främst ett jobb och hur välkommen är man på arbetsmarknaden idag och man har lika töntiga meriter som mig på sin cv? Och om det är så att jag tänkt plugga vidare så vill jag ju ändå ha klart för mig vad jag i slutändan vill bli innan jag lägger ner en förmögenhet på att fortsätta studera till något som kanske inte leder någonvart. 

Sen jag var liten har jag spekulerat kring vad jag velat jobba med (sånt gjorde väl alla när de var små) och det var allt från disney prinsessa till veterinär. Har väl som alltid kunnat tänka mig att jobba med djur, så varför i hela friden namn går jag då samhälls internationell? Det kändes mer vidgat om det är så att jag en dag bestämmer mig för att inte jobba med just djur. Polis är också ett yrke som jag tänkt på. Kan ni tänka er mig i snut-outfit smygandes bakom en husknut med en pistol i handen á la Beck? Haha, njae det kan jag nog inte ens tänka mig själv. Det som stoppar mig främst från att ens ha möjligheten att bli polis är min totalt värdelösa fysik. Skulle aldrig klara deras fysiska antagninngstest. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte hamna på ett kontor och dö vid ett skrivbord för ett sånt yrke är jag alldeles för rastlös för. Vill ha mer action, haha!

Nej, jag fattar inte hur jag någonsin ska komma fram till vad jag vill bli. *suck*


Tuffa Anna Pihl, den enda dansken i mitt hjärta!


Kommentarer
Postat av: Elina

Jag har exakt samma problem.. :/

Lycka till!

2009-09-01 @ 18:41:29
URL: http://definitelymaybee.blogg.se/
Postat av: isabella

du kan ju trösta dig med även om det inte är en tröst egentligen att vi är 100 tals 3or på gymnasiet som inte vet vad vi ska göra om 10 månader...



polis låter ju kul! sett afficherna på skolan?

2009-09-01 @ 20:12:53
URL: http://lifeisbeautiful.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

Disneyprinsessa tyckte jag lät kul :)

2009-09-02 @ 08:41:21
URL: http://cika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!