Tur i oturen

Dagens bästa: Ja, jag missade då bussen imorse vilket egentligen inte är så ovanligt men jag blir lika sur varje gång. Det är som att jag alltid vill skylla på någon annan. T.ex varför är busschaffören i tid just idag när de alltid annars är 10 minuter sena? Nåväl, när jag satt där på busshållplatsen och tjurade och tog egopics så kör det förbi en bil som tutar åt mig. Precis innan den passerar så inser jag att det är min gamla klasskompis Sara (ja tänk va många Saror jag har i mitt liv o alla är dom fiina) som just fyllt 18, och nu hade körkort. Min bitterhet släppte en stund och jag var så förvånad och glad över att se henne köra bil själv. Nog för att jag vet att hon övningskört länge och det bara var en tidsfråga innan hon skulle ta körkort, men det är alltid lite ovant när man ser någon som man växt upp med bakom ratten. I alla fall, hon kör snabbt förbi och vinkar, jag står som ett fån, vinkar tillbaka och ler efter bilen och sen dröjer det inte länge tills jag ser henne komma tillbaka för att hämta upp mig och sedan köra mig till skolan. UNDERBARA MÄNNISKA! Tro mig, det gjorde hela min dag. Annars hade nog min bitterhet hållt i sig betyydligt längre. Så tack, tack, tack!

Dagens sämsta: Ja, det får nog min pojkvän stå för. Det är så konstigt det här. Har aldrig varit med om något liknande, men hans tumme verkar ha fastnat i hans arsle permanent. Hur mycket man än tjatar så tycks han inte få ut den. Hmm.. nåväl, man får väl lära sig att leva med det. eller?


Så här ledsen vara när jag missade bussen. Tänk! till och med så ledsen att jag var tvungen att fota det.
Tänkte skicka bilden till LLT för att visa hur besviken jag var för att de inte kom för sent imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!