Mitt liv är en enda stor lågkonjunktur!

Idag fick jag alltså veta att jag inte fått något jobb som konfirmationsledare eftersom jag redan är hjälpledare i en barngrupp. Det handlar det inte om pengarna, även om det är något jag behöver, men jag känner mig bara så besviken. Jag kan inte räkna med att få jobb där bara för att jag fått det tidigare, men jag vet ju att det är andra som jobbat tidigare som i princip är garanterade jobb. Är det mitt fel för att jag har det väldigt svårt att tro på Gud? Klart att de inte prioriterar mig som aldrig ens nämnt Gud i något sammanhang. Men de jobbiga är att jag bara kan jobba med barngruppen fram till jul och sen är jag 125% arbetslös! Kommer inte ha någon som helst inkomst och därmed inte ha råd att åka till Göteborg eller hitta på något annat för den delen. Mitt enda hopp nu är att de höjer studiebidraget som de har talat om. 

bajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsprutt!

Känns som att jag bara lägger ut en massa bitterfitta inlägg nu för tiden men det är ju så jag känner mig och var ska jag klaga om inte på min egna blogg? Sen att det inte är så kul att läsa om sånt är ju en helt annan sak. .  

Vad ska jag ta mig till? Dela ut reklam på nätterna och tjäna 65 kr/helg? Panta burkar? Sälja min kropp?Hamna i koma och därmed inte kunna slösa pengar? fast då får jag ju inget studiebidrag heller för den delen..

Efter jobbet åkte jag hem till mamma i hopp om att få lite stöd, men vad hade jag förväntat mig egentligen. Det första jag får höra från diverse släktingar som tillfälligt bosatt sig där är: Gud, va äcklig hy du har! Varför har du så mycket finnar?! Är det ens normalt? Du är ju på väg att bli lika tjock som din mamma! Tänk att du hade kunnat bli modell i Thailand om det inte var så mycket fel på dig.. verkligen synd.
Så är det när man varken är ljus eller mörk, svensk eller thailändsk, har ärvt min pappas krulliga äckel hår och dåliga hy och har samtidigt har anlag för fetma. Men hey - det är ändå jag. och hur illa det än låter så har jag lärt mig att trivas med det. (fiskar inte sympati, för jag tar ändå inte åt mig)



Har inga cash bara, men lika Kenny Coolman för det ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Du har varken äcklig hy eller fult hår. Och du är verkligen inte tjock alls. Du är jättesöt på alla sätt och vis.



kram

2009-09-17 @ 09:55:14
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: isabelle

Du är vacker och jag tycker om dig precis som du är:)

2009-09-17 @ 21:06:19
Postat av: Charlotte

Härom dagen då du inte hade hittat/slarvat bort/hett sönder/ inte haft tid att använda din plattång viskade jag till Isabella att du var jättefin i så lockigt hår :) Hann aldrig säga det till dig personligen dock.

2009-09-18 @ 09:23:46
URL: http://cika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!