Lördag

Igår blev jag dumpad av min pojkvän. Nej, inte på riktigt men han föredrog att gå och kolla på fotboll med sina polare istället för att prata i telefon med mig som inte gjorde annat än att flumma sönder. Förstår honom faktiskt nästan. Men jag kämpade för att hålla mig vaken eftersom han skulle rigna när han var hemma, tro ni jag lyckades? - nej! Däckade när jag såg V för Vendetta på tv och skickade yrvaket iväg ett sms till honom där jag hade skrivit att han skulle ringa och väcka mig när han var hemma. Tydligen så ringde han men det har jag inget minne av. Kl. 10.30 vaknade jag av att något vibrerade i ryggen på mig. Jag hade alltså somnat på mobilen och det jag vaknade av var mitt alarm. 

Jag jobbade kl 12-14 med Isabelle idag. Vi skulle sälja rättvisemärkta produkter men det kom kanppt några människor. Fast det kom en tant som köpte sig ett par maraccas och frågade om inte Isabelle kunde visa hur man skulle göra med dom. Haha, sen undrade hon även om hon inte kunde spela någon melodi med maraccas. Njae, kanske lite överkurs?

När vi jobbat klart så gick vi över till Coop för att köpa hårfärg, eftersom Sara ska komma hit ikväll så ska vi ha en liten tjejkväll med hårfärgning och ansiktsmasker. Tanken är att jag ska få en ljusare, rödbrun ton i håret, något som jag aldrig lyckats med tidigare eftersom det alltid resulterat i svart hår oavsett vilken nyans jag valt på hårfärgen. Men nu valde jag en hårfärg som var ljusare än vad jag tänkt så förhoppningsvis så blir det bra, annars färgar jag blont nästa gång - det lär ju ändå bli svart för min del.

Ni får kanske se resultatet ikväll, om det blev bra det vill säga.


Sist jag färgade håret var i Polen och då var det Sara som hjälpte mig.
Det skulle bli rödbrunt med slutade med svart som alla andra gånger.


Uppdatering: Håret blev svart ...


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Svart är ju snyggt :-)

2009-09-07 @ 18:01:44
URL: http://alexandraella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!