Idomintrenden?

Ja, idag missade jag bussen igen. Men det var inte lika kritsikt som igår för fram till klockan 8 så går det bussar var tionde minut ifrån min busshållplats. Däremot så var jag tvungen att åka med gymnasiebussen, den som går hela vägen fram till skolan. Det kan ju låta väldigt bra och lyxigt men i själva verket så är det jobbigt och nästan läskigt. För det första så åker alla möjliga roliga djur gymnasiebussen och för det andra så är den alltid proppfull när den når den busshållplatsen där jag stiger på, så man får i princip sitta i knät på den som kör. Men till min stora förvåning så fanns det gott om sittplatser kvar imorse så jag parkerade min röv rätt så långt fram i bussen - där är det roligast att sitta för då kan man stirra på alla som kommer in i bussen, hihi! 

På tal om roliga djur så hoppade det in två über fjortizzar på bussen och de hade den mest underliga sminkningen. Det såg ut som att de hade lagt ett fett lager med idominsalva på läpparna, såg bara kladdigt och allmänt fult ut. Why man, whyyy? Jag vet att jag förmodligen stirrade sönder på dem men vad skulle jag göra när hela min kropp och själ bara ville springa efter dem in i bussen och trycka upp en servett i nyllet på dem o torka bort deras smink! Det sorgliga är att samhället aldrig kommer få uppleva hur naturligt söta de båda förmodligen var.  


Hmm.. var ju tvungen att testa för att få nån sorts förståelse för dem. Ser antingen ut som att jag doppat munnen i yoghurt eller nått annat *host host* men idag är det idominsalva o inget annat. Kanske hade de problem med sina torra läppar? Eller hade de haft bråttom till skolan för att de också var nära på att missa bussen och då av misstag tagit idomin? Eller är detta verkligen en ny trend på riktigt?!

Nej, 15 minuter med läpparna täckta av idomin.. fortfarande ingen förståelse för dem.


Kommentarer
Postat av: isabella

haha vi pratade om "idominfjortisar" förra veckan... nu är de framme igen

2009-09-26 @ 09:41:56
URL: http://lifeisbeautiful.webblogg.se/
Postat av: juliamånsson.

det läskiga är att det typ en trend. i somras då jag var i stockholm så gick ALLA brudar omkring med idominsalva på läpparna.. ska man skratta eller gråta? eller bara kladda på idominsalva på läpparna och känna sig lika hipp och hajj på fashion som elin kling?

2009-10-02 @ 17:51:15
URL: http://juliaaaam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!