En man i uniform

På tal om poliser då så var jag nyss på en informationsträff i polishuset som avslutades för en stund sedan. Jag gick bara dit för att få veta mer om vad som krävs för att bli polis. Som jag förstod det så var det en lönsam utbildning där du är garanterad jobb efteråt, så gott som. Problemet är ju att du kan få jobba i vilken håla som helst om det är där de söker poliser. Men sen så är det vääldigt många som söker varje termin och de tar bara in drygt 700 personer till polisutbildningen per år, och då är det kanske 6500 sökande. Dessutom så skulle man räkna med att få söka minst 3 gånger innan man blir kallad till intervju och då kommit ett steg närmare utbildningen. Uttagningen bestod av en massa olika tester, bland annat då det fruktade fysprovet.

Vad kom jag då fram till? Är detta något för mig? Mja, jag självklart kunna tänka mig att arbeta som polis eller inom rättsväsendet på ett eller annat sätt, men hela den långa vägen bara till utbildningen gjorde mig smått omotiverad. Jag menar, herregud varför skulle de någonsin välja ut mig bland 6500 pers.

Nu till något helt annat. Det var såklart en polis med på informationsträffen. Haha, vad är det med män i uniform som är så jävla sexigt? Där har vi ytterligare en anledning till att jag inte borde bli polis. Jag kommer ju dö om det är konferens eller nått sånt och jag befinner mig i ett helt rum med män i uniformer. HAHAHA, nee så allvarligt är det inte men det är då sexigt med uniform så länge det inte gömmer sig nån ölmage där under såklart. 

Alex menar att jag är för liten för att bli polis men innerst inne så vet han att jag hade varit den bästa lilla polisen i världshistorien, right babe? Jag är ju trots allt polisen i vårt förhållande som ska ha koll på allt. Eller vänta kontrollfreak kanske man kallar det..

Kommentarer
Postat av: Alex

Mmm, jag tror det. ;)

2009-09-02 @ 17:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!