Mitt framtida yrke



Jag vet vad ni tänker. Vad fan är det där för en gräddkloss med bajs o bröstvårtor? (Japp, exakt så tänker ni.) Och då svarar jag att det är en maräng/jorgubbstårta som jag bakat för att fira min pojkväns födelsedag som jag missade! Är den inte vacker? Jag funderar på att bli tårtdesigner, är det ett yrke? Skulle inte ni vilja ha en bröllopstårta designad av mig? Jag skulle bli väldigt förvånad om ni svarade nej på den frågan.. 

Dessutom kan jag meddela att tårtan blev ännu "vackare" när jag skulle knö in den i kylskåpet, som just nu är smockfullt med mat ifall det blir krig eller om vi skulle snöa inne som pappa menar. När jag försökte flytta på lite grejer så att tårtan skulle få plats så ramlade en helt sjukt stor burk med inlagd gurka ner på min tårta! Varför har vi en sjukt stor burk med inlagd gurka i kylskåpet? Ingen skulle ändå äta det även om det blev krig eller om vi skulle sitta fast i huset pga snö! Nåväl, den blev som sagt "vackrare".. men fortfarande full av kärlek! Ja, gud va mycket kärlek det är i den när jag tänker efter, och svordomar. Jag kollade fel i receptet och skapade något helt annat än maräng där ett tag, fick då lov att göra om allt igen tack vare min personliga Mat-Tina (a.k.a Pappa) som fick det att låta som att tårtan skulle vara till kungen själv. Hallå? Vi snackar om min pojkvän här. Han skulle aldrig våga säga att tårtan är ful eller smakar bajs om det så vore, utan han vet precis vad jag vill höra - oftast!

Men nu måste jag sätta lite fart och gå ut med hunden och duscha innan jag ska hämta Alex.
Det är minsann swettigt att fixa och dona. Jag är inte skapad till att bli en hemmafru vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!