Lazytown

Halloj på er alla glada, som inte har något bättre för er än att kika på min blogg.

Idag har jag varit superduktig och inte gjort något annat än att jobba eftersom jag var helt ledig idag! Först fick jag testa att jobba på ICA (som då kanske blir mitt extrajobb framöver, dvs om allt går som det ska) från kl 9-12. Egentligen gick det väl rätt så bra, men det var svårare än vad jag trodde att det skulle vara och jag gjorde en hel del misstag måste jag erkänna. Ett av mina största problem är ju att försöka komma ihåg alla dessa koder och veta vad alla varorna heter. T.ex så finns det 8 olika sorters äpplen, varav 7 sorter är röda. Alla äpplena har olika namn, olika koder och kostar olika. Men när jag sitter där i kassan och sen en påse med äpplen rulla in framför mig ser ju alla äpplen likadana ut. Hur ska jag komma fram till vad det är för äpplen? - idag gissade jag mest. Jag är fett nöjd över att ha lärt mig två koder utantill idag, nämnligen koderna för wienerbröd och clementiner.

Mitt andra problem var att höra vad vissa kunder sa. Fine, om de bara ska köpa det som de lastat upp på bandet men när de vill ha cigg o snus, då är jag borta.

Exempel på sånt som hände.

Kärring: Ett paket med L&M Menthol.
Jag: Okej.. *letar i cigghyllan*
Jag: Hmm.. hur ser dom ut? Ser du om dom finns här någonstans?
Kärring: Ja, och hur fan ska jag kunna se det hade du tänkt?!
Jag: *kollar upp på tanten för första gången och inser att hon är blind*
Jag: Näh, det kan ju bli lite svårt förstås.. eh.

Jag: Var det bra så?
Kärring 2: Nej, ett paket... mummelmummel.
Jag: Okej, ett paket.. mummel? *börjar kolla bland ciggmärkerna för att se om jag kan hitta något som liknar det hon just sa*
Jag: Hur ser det märket ut?
Kvinna bakom kärring 2 i kön: Men hon ville ju ha ett paket saffran!
Jag: JAHA, då är jag med i matchen!

Kille med snus under läppen: Hej, en dosa dsfjhsdkjf tack.
Jag: Ookeej.. *går bort till snushyllan* Är det den? *visar upp*
Kille med snus: Nej.
Jag: .. Är det den då? *visar upp*
Kille med snus: Nej.
Jag: Men är det den här då? *visar upp*
Kille med snus: Nej, men du börjar närma dig.
Jag: Har lite problem med alla namn eftersom jag inte är så inne på snus.
Kille med snus: Jasså, det säger du..


Ja, och så fortsatte det under min tid där. Men de skulle höra av sig under lovet så att jag ska dit och jobba några småtimmar på mornarna eftersom de är minst kunder då, påstår de. Det tar ett litet tag innan man kommit in i systemet men sen lär det ju flyta på. Jag är bara glad över att jag kanske har ett extrajobb framöver.

Efter att ha lämnat ICA så var det bara att åka iväg till nästa jobb, dvs barngruppen. Efter barngruppen så åkte jag hem till mamma och väntade på henne, sötisen dök tillslut upp med en pizza som var supergod och jag hjälpte henne med hennes dator. Vi gjorde en mail åt henne och hon fick lära sig hur man gjorde ett snabel-a (<-shit, va fult det såg ut när man skrev det!).

Så när jag väl kom hem så totalkrashade i min underbara säng. Förtjänar att få lata mig lite nu tycker jag.
En kopp blåbärsté och lite stickning sen blire till att nana gott.. MEN HOLY MARIAH CAREY jag har ju svenska-redovisning imorgon!! Rumpskåra också! Glöm mitt té och min stickning.. Fucking fuckness!


Kommentarer
Postat av: Hellepelle

Välkommen till ICA;P

Vilket ICA är det du ska vara på? I råneå är det inte så jättejobbigt med PLUkoderna - de flesta är 3siffriga och så har vi inte så hemskt många exotiska frukter som man inte kan namnet på.. bara några ;P (jag var alltid tvungen fråga då nån kom med något som hör till "rot-kategorin" typ kålrot, rotselleri, svartrot, palsternacka..) Lär dig att Galiamelonen är Gul och cantalope är grön, det tog också ett tag innan jag visste det ;P

2009-10-22 @ 17:53:03
URL: http://halighna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!