Hit me with your best shot!

Skolan idag var rätt lättsam. Vi blev inspirerade till att studera/jobba/vara volontär utomlands, vi ansökte om visum till Indien och så redovisade vi svenska-skiten som jag tyvärr inte tog så serriöst.

Efter skolan så drog jag med min siamesiska tvilling (Sara) för vaccinering, inte mot the swine flu utan inför resan till Indien.

Pappa: Är det nån mer som ska vaccinera sig idag då?
Jag: Joo, Sara.
Pappa: Näh? Är det sant? Ska ni göra det tillsammans?  *så ironisk att hälften vore nog*

Ja, men allt blir ju roligare när man är två! - Till och med vaccinering. Jag var lugn som en ko på grönbete tills jag såg sprutan ligga bredvid mig och insåg att den ska in i armen. Jag fick något mindre psykbryt och jag vet att jag överdrev för det gjorde egentligen inte ont. Först höll jag andan helt och hållet och sen när hon började trycka in medicinen började jag asgarva och kunde inte sluta, vilket bara gjorde det mer smärtsamt än vad det hade behövt vara. När jag hamnar i chock så gör jag inget annat än att skratta. Och sen var det över, jag var 530 kr fattigare och det var dags för Saras arm att bli våldtagen av en spruta.

in-sprut-ut-klirr i kassan = liknar prostitution, kunde inte jag fått betalt? 
Fast jag skulle nog räknas som kunden i det här fallet..

Jag hann vara hemma en timme och sen bar det av till Coop Forum, för att dela ut reklam för deras rivaler Willys, tillsammans med min klasskamrat Isabella. Vi gick alltså runt på parkeringen och stoppade fast reklamblad på folks vindrutetorkare. Det kändes måttligt pinsamt och på gränsen till olagligt trots att det inte skulle vara det. Men vi gjorde vårt bästa, anser jag, och det kändes bra att bidra med något till klasskassan för en gångs skull

- Det var alltså en sån där "dold hint" till alla er som inte ställer upp för klassen när vi väl har saker att göra! Eller ni kanske är avundsjuka på mig? Jaa, så är det nog. Jag är så bra så ni tänker att ni aldrig kan göra det bättre än mig, därför kommer ni med idiotiska bortförklaringar varje gång. Älska mig, hata mig, snacka skit om mig, dröm sexdrömmar om mig. I don't care, cause I'm a yellow woman and I'm proud of it.

HAHAHA, asså jag kunde verkligen inte låta bli! Ska jag kanske börja blogga så, som en provocerande fjortis? Och vad har jag någonsin gjort för klasskassan förrutom detta och alla obligatoriska saker? Ni vet hur jag är, ta mig aldrig serriöst för guds skull. Det är bara onödigt, haha. Isabella är den som ska ha en stor eloge för allt hon fixat åt klassen - en sån kvinna!

Puss på er mina SPIN-kamrater! Kom igen nu gubbar vi är ju elitklassen som ska rädda världen, remember? 
Let's make love not war!

Nu ska jag snart skutta i säng för att se ett avsnitt av Nip/Tuck som numera visas på tv8 av alla kanaler och efter det ska John Blund hämta mig. Vill ju däcka så snabbt som möjligt så det blir imorgon, för då kommer ju min baby boo! <3 


Where is the lööv?


Kommentarer
Postat av: Sara N

Mahaha! You go yellow girl!

Ses på fredah ;D

2009-10-23 @ 21:43:44
Postat av: Linnea

HAHA! :D

gillar det kursiverade! (y)

2009-10-24 @ 14:26:19
URL: http://linneastenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!