Fiberwig mascaran

Ja, eftersom Helena påminde mig om att jag borde redovisa lite om min nya mascara. Jag kan väl börja med att berätta lite om mina ögonfransar. De är väl verkligen allt utom fina - med andra ord är de korta, fula och sitter dessutom glest. Så, jag har alltid haft det lite svårt med att hitta någon mascara som jag upplever funkar för mig. Men den som jag använt de senaste åren som jag ändå upplever funkar bäst av de jag testat är Max Factors Masterpiece mascara, och det är just för att den där plast/siliconborsten kommer åt väldigt bra på mina korta fransar.

Nu över till den nya masaran. Grejen är den att eftersom den är ganska dyr så vill man ju verkligen att kvaliten ska vara bra också. MEN det tycker jag inte att den är. Fast då kan man ju skylla på mina ögonfransar också för den delen. De säger alltså att den ska skapa en illusion av att du har lösögonfransar på dig och i mitt fall ser det mest ut som en massa spindelben som fastnat på ögonlocken - visst jobbar man några varv med den så kanske man lyckas skapa mer volym men ändå. Den är visserligen inte helt värdelös eftersom den sitter där den ska, hela dagen, utan att börja smula och den går enkelt att skölja bort med varmt vatten, men den känns ändå inte prisvärd.

Har ni 220 kr (eller vad den nu kostade) och funderar på att köpa denna mascaran - don't do it! Lägg ner pengarna på något roligare, typ godis eller vad som helst. Fast som sagt era ögonfransar kanske gillar mascaran mer än mina. Men jag kan garatera er att ni kan hitta någon minst lika bra mascara till ett billigare pris.


Tänkte lägga upp nån före- och efterbild på mina ögonfransar men det blev inge bra, heh ^^'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!