Chop-Chop

Hej, vilken konstigt underbar dag jag har haft idag. Var på långpromenad med Mille-mannen igår så att jag skulle få sova hela natten ut och det fick jag minsann. Men jag fick ändå gå upp relativt tidigt för att ta mig till tandläkaren. Fast eftersom pappa har varit på kurs i Umeå så har jag haft bilen sedan igår, wonderbart! Så igårkväll efter promenaden ställde jag in motorvärmaren så att den skulle starta en halvtimme innan jag skulle tilltandläkaren. Ah, ni vet den där jobbiga känslan när man har planerat allt in i den minsta detalj tidsmässigt och så händer det något oväntat och hela världen kapsejsar på grund av stress - det hände mig! Hela bilen var ju täckt av is när jag kom ut i lagom tid för att åka till tandläkaren. Jag fick panik och började skrapa och skrapa och tills slut kom jag iväg. Då mötte jag nästa problem - morgontrafiken! Nåväl, nog med problem. Jag kom i alla dall i tid till tandläkaren på något jävla vänster. Väl inne hos tandläkaren så får jag veta att det är sista gången ever som de kommer att kalla mig. Jag har hållt på att fixa mina tänder hos dem sedan 2004, alltså i fem år för den som är dålig på matte, och nu är det över! Kändes nästan lite ledsamt men samtidigt så var jag helt överdrivet lycklig! Dock så skulle hon fota mitt "nya smile" och att stå där osminkad, i mysiga hemmakläder, mot en vägg och le kl 7.30 på morgonen var inte riktigt min grej men hon var i alla fall snäll och sa att det blev en bra bild.. bussigt av henne! Jag tackade min tandläkare och hennes assistent för att de renoverat min käft från helvetet och sen åkte jag hem och slocknade i några timmar till.

Dagens bästa var att jag äntligen fick klippa mig - kort!! Nu har jag ytterligare en anledning till att inte gå på balen, jag kan inte göra någon frisyr hehe. Det var den supercooola Julia som klippte mig, vill också ha värsta cooola (notera: coool med tre o:n - alltså coolare än vanligt) stilen, damn share some please? Jag delade med mig av det senaste skvallret från SPIN-klassen, dvs allt som hänt sedan hon bytte klass (drama drama) och hon provade nya klipp-tekniker. Hon är ju riktigt duktig men det visste jag ju redan och håret blev kort, and I love it. Jag är inte sexy men söt i min nya frisyr fick jag höra av min pojkvän, haha! Det kan jag la leva med, frågan är hur han mår. Är det inte roligare med en sexey flickvän än en söt flickvän? Ja, sktisamma, jag bryr mig då inte för det är mitt hövve och jag är noejd! Nästa gång ska Julia få färga det. (Hon kom även med en logisk förklaring till varför mitt går inte går att färga som jag vill.. kände mig lite dum men jag får skylla på att hon är proffset inte jag, ehh.)

Ska nog upp tidigt imorgon för att tvätta håret. Vill ju se hur det blir när det är krulllligt.


Kommentarer
Postat av: isabella

precis den längden vill jag ha:( fusk fusk



Du blev jättefin!

2009-10-15 @ 11:38:34
URL: http://lifeisbeautiful.webblogg.se/
Postat av: Carrop

Sjukt fin!

2009-10-15 @ 20:29:15
URL: http://carrrop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!