Update

Hallåj, gårdagen var en fullspäckad dag. Pappa väckte mig tidigt för att följa med honom och handla, suck. Sen fick jag använda mig av mina "gröna fingrar" och byta blomjorden i alla våra växter samt hjälpa till att olja in altanen. 

[Konversation i bilen]
Pappa: Vi måste byta ut tvättlinorna i garaget.
Jag: Men det kan ju jag fixa.
Pappa: Jasså? Vet du hur man knyter en knut? 
Jag: Jadå, för fan. 
Pappa: Var har du lärt dig det då? 
Jag: Scouterna.
Pappa: Juste, hur länge gick du i scouterna?
Jag: Gick dit 2 gånger. 
Pappa: ... Och du hann lära dig att knyta knopar? 
Jag: Nej. 

Hur svårt är det att knyta en knut menar jag?

Efter att ha tillbringat större delen av dagen ute så övningskörde vi en sväng och sen laddade vi upp inför Eurovision Song Contest. Tycker jag att lätt låt vann? - Ja, absolut! Jag blev totalt betuttad i den där norska gutten och hans fiolspelande. Det kom ju inte direkt som en chock att Sverige fick lite poäng. Det var ehlt enkelt många starka bidrag i år och Sverige hade inte en chans.

Idag ska jag lite snabbt försöka förbereda mitt svenska tal till imorgon och sen ska jag, hör och häpna, raka mina ben! Haha, jag som predikat om hur jag alltid "glömmer" att raka benen innan jag ska träffa min pojkvän. Sen måste jag såklart hinna packa. Ah, längtar som en tok tills jag är i Göteborg! Och vet ni, jag ska på fotbollsderby i veckan. Haha, jag som verkligen inte är intresserad av fotboll och dessutom är jag livrädd för fotbollshuliganer. Kommer ju gråta varje gång klacken börjar skrika och sjunga kampsånger. Vad gör man inte för kärleken? Jag tvingar ju alltid honom att kolla på Top Model och Projekt Runway när det är fotboll på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!