Hur man överlever en tågresa


Man behöver först och främst en iPod med den bästa musiken. Sen är det über viktigt med något gott att tugga på, i mitt fall blev det en burk med mini-oreos. Och såklart kaffe latte i reseförpackning.
Den största skillnaden mellan resan ner till Göteborg och hem var att jag hade en kudde på hemvägen. Med musik i öronen och huvudet nedborrat i en gosig kudde som luktar pojkvän somnade jag och tog upp två sittplatser. Ingen väckte mig så jag vet inte om det var någon som saknade den platsen jag tog. Haha, jag är mycket väl medveten om att jag snarkade superhögt på tåget. Ber så hemskt mycket om ursäkt till alla som befann sig i min vagn, hoppas ni sov ändå.

Efter att jag kommit hem packade jag upp mina saker och dammtorkade mitt rum till tonerna av pappas reggae musik. Haha, me love! När jag städat klart och duschat åkte jag in till stan för att fika med Sara och beklaga mig över mitt liv som vanligt. Sen åkte vi vidare för att kratta löv med klassen och få in pengar till klasskassan inför vår resa till Indien nästa år.

Nu: Plugg plugg plugg. Måste skriva min georafirapport som skulle vara inlämnad ... idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!