Längst ner i näringskedjan

Pappa köpte sin nya bil idag och konstaterade att han inte vill övningsköra med mig eftersom att jag kommer förstöra hans bil. Sen kom han även fram till att han inte kommer att vara hemma på min 18-års dag. Men han antog att det inte var så viktigt så han kunde lika gärna åka till Thailand för andra gången under det här året och skita i min födelsedag. Även om det kanske inte är så viktigt så ser jag det ändå som en principsak att man faktiskt är hemma och firar sitt barn eller åtminstone erbjuder ungen att få följa med. Varför frågar ingen mig om jag vill åka utomlands? Båda mina föräldrar åker till Thailand stup i kvarten och jag får aldrig följa med.  

När pappa hämtade mig efter jobbet så satt hunden i framsätet och så bad han mig att sätta mig i baksätet. Vi åkte och handlade och jag fick inte ens följa med in i affären, skulle sitta och vakta bilen. Vem ska vakta den i fortsättningen då? Ska han flytta in där eller vad menar han? Ska jag flytta in där? Om han bara kunde hjälpa mig att fixa körkortet till sommaren så jag kunde använda bilen när han är i Thailand. Fast han kommer väl att gömma bilen innan han åker. Hunden har mer status i huset än vad jag har för tillfället. Jag åt pommes, pappa bad mig kasta ner dom till hunden som gnällde på golvet. Jag sa nej eftersom att det uppmuntrar hunden till att gnälla när man äter i fortsättningen, pappa kallar mig för egoist. And so it continues ...
 


Pruttbilen som är anledningen till att jag aldrig kommer att få ett körkort!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch.. vad jobbigt det lät ;S Min pappa bor i Kiruna och vi pratar jättesällan.. sen har han en massa andra problem - men de tänker jag inte gå in på xD Iaf, hoppas det löser sig med körkortet! Kramar..

2009-03-12 @ 18:35:46
URL: http://miaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!