Gårdagen

Igår var det grabbkväll här hemma och hade det svårt att inte delta. Det var först hockey (HV 71 - Timrå) och sen melodifestivalen. Under hela kvällen så försökte jag övertala min far till att övningsköra med mig i veckan, men istället så blev jag lovad körlektioner hos nån körskola. Envisa människa, men va ska man göra? Alla som var här delade med sig av sina misstag som de gjort under deras tid med körkort i ett försök att skrämma mig till att vänta med körkort. Men jag har bestämt mig för att körtkortet ska ligga i min snygga plånbok innan slutet av Juni. Och därmed bastu!

Melodifestivalen, vad tänkte Luleå som gav Ugglan 12 poäng? Visst, hon har känsla när hon sjunger men hon är ju bara en Janis Joplin wannabe. För övrigt tyckte jag att det fanns många bra låtar som jag kommer att hata om en vecka eftersom rix fm kommer nöta sönder dom. Vinnaren blev slutligen Malena Ernman, operadisco-låten. Det skiljer sig från det som vi brukar skicka iväg till Eurovision så det kan säkert funka, men jag lär ju knappast sitta och sjunga med när det spelar på radio.

 


Malena Ernman - hon hade kunnat vara Linda Rosings mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!