En söndag

Innan bion igår så fördrev vi tiden med att gå på promenad i stan. Vi gick förbi svenska mässan och såg att den var en sci-fi mässa där under hela helgen. Vi funderade på att gå in bara för skojs skull igår eftersom att vi hade lite tid att fördriva innan filmen men det var inte värt det eftersom att det bara var drygt en kvart kvar till stängningsdags så vi bestämde oss för att gå dit idag istället. Haha, och vad gör i två på en sci-fi mässa kan man ju undra. Det var bara ett roligt söndagsevent för oss helt enkelt. Där inne sålde dom filmaffischer, autografer från alla skådespelare du kan tänka dig och för riktiga filmnördar så fanns det samlarobjekt från alla möjliga filmer i form av leksaker. Det var även en mindre utställning med filmrekvesita.

Överallt där inne så sprang det omkring Star Wars- och Sagan om ringen karaktärer. Små killar vars första förälskelse var Prinsessan Leia viskade och pekade för deras föräldrar när dom fick se henne "på riktigt" men var alldeles för blyga för att gå fram till henne och be om en kram. Inne på mässan träffade vi även mannen som gett rösten åt Yoda och Jabba i Star Wars, en riktigt söt och trevlig man som ställde upp på bild mer än gärna. (bilderna får ni se på tisdag när jag är hemma) Sen var även Danny Trejo där, som blev min nya idol och Mads Mikkelsen. För 150 kr kunde man fota sig med nån av dom och sen kostade det 200 kr att få bilden signerad! Helt sjuka priser. Men men, med korta fula ögonfrasar kommer man långt, bilderna kommer ju sen. ;)

Med våra magar fyllda med popcorn som det bjöds på så blev det en runda på stan innan vi slutligen landade på mitt favorit fik, café kosmos.
Där njöt vi av en god bärpaj med vaniljsås och varsinn kopp med varm choklad. Mys mys mys! Sitta på fik och se nyförälskad ut, det är min melodi.


Nu blir det ingen mer  uppdatering av bloggen förrän på tisdag, eftersom att jag åker tåg hemmåt imorgon :'(
Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Kandii

vilken fin blogg du har, gillar verkligen designen. :) har du designat själv eller har du haft hjälp av någon?

2009-03-09 @ 21:03:42
URL: http://kandiis.blogg.se/
Postat av: Kandii

sv: okej, riktigt snyggt var det i alla fall. :)

2009-03-10 @ 16:56:39
URL: http://kandiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!