Midsommardagen

Gårdagen var inte så speciell förrutom att jag lyckades laga världens godaste kyckling genom att hitta på ett eget recept.
 Meddelande till pappa: Jag har det i blodet! Det blev bara en massa mys och godsaker att äta, inget festande.

Idag däremot har jag varit på alla möjliga sorters äventyr. Det började med att Sara sa att jag skulle komma till henne och att det väntade lite överraskningar. Med fjärilar i magen (ogillar överraskningar) så åkte jag buss så nära Rutvik jag kunde komma (eftersom att det inte går bussar på "söndagar") och sen hämtade Sara mig med hennes moppe. Äventyr nr. 1 - åka moppe. Efter att ha klamrat mig fast vid Sara och faktiskt börjat tycka om det så var vi framme, hemma hos henne. Där väntade en kladdkaka som hon gjort och pysslat dit mitt namn på. Så gullig hon är! Och när jag bestämt mig för en önskning så blåste jag ut mitt rosa lilla ljus och kände att det faktiskt var mer födelsedagskänsla över det hela än vad det var under min riktiga födelsedag.

Jag fick världens finaste födelsedagspresent av kvinnan! Helt fucking underbar! En rosa bok, fylld med bilder och texter som beskriver hela vår tid som vi känt varandra. Kan det bli mer personligt än så? Och personliga presenter är ju faktiskt roligast att få. Hon är superduktig på att pilla med fotoalbum och göra dom riktigt sådär mysiga och roliga att läsa och kolla i. Vill också vara sådär ambitiös! Nej, men hennes present var verkligen den bästa. Fina, fina, Sara. Så speciell och underbar på alla sätt och vis. Tänk att man kan skapa så starka band till en person som man faktiskt bara känt i två år. Men vårat band är inte till för att brytas i alla fall det är en sak som är säkert!

Äventyr nr.2 - RIDA PÅ EN FYRBENT "VÄN"! Ja, min present var inte över efter den fina rosa boken utan hon skulle även dra med mig på en ridtur. Omg! Nåväl, hästen (som jag snabbt döpte till Pjuk-larva) var faktiskt rätt så söt och relativt snäll så det gick väldigt bra om jag jämför med tidigare erfarenheter när det gäller hästar. Mitt motto är ju även: Lita aldrig på någon med fyra ben, eller tre. Så jag hade det i bakhuvudet hela tiden. Det var riktigt roligt i alla fall förutom att mitt arsle är ömmast i världen just nu, för att inte tala om mumindalen (internt). Nu kan jag lägga till ridning på min meritlista!

På vägen hem satt jag i bussen och luktade häst och kunde inte låta bli att läsa den rosa boken, så där satt jag helt fnittrig och tårögd. Väl hemma igen så var väl min pojkvän en aning grinig eftersom att han fått vara hundvakt under en hel dag. Det kompenserades ut med pizza och tivolibesök på kvällen. Dock var det inte så bra med tivoli efter maten så en åktur fick räcka innan vi vinglade oss hemmåt.

Långt inlägg, men det var min händelserika midsommardag det som för den delen inte är slut än.




Känns så bra att veta att jag har så otroligt bra människor omkring mig.
Ni är så viktiga för mig, mina änglar, och inget kan ta er ifrån mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!