Ah, älskar bröllop!

Såg just Bonde söker fru - Bröllopet på tv4. Alltså jag har inte sett ett enda avsnitt av Bonde söker fru men idag så var det svårt att undvika det eftersom att jag är en riktig sucker för bröllop. Älskar det! Alla detaljerna som ska sitta som handsken - klänningen, buketten, tårtan, musiken och såklart den rätta mannen. *drömmer sig bort* Jag har till och med ringt och redovisat för min pojkvän hur mitt "lilla" drömbröllop skulle se ut. Åh, blir alltid så rörd av att se andra gifta sig. Kommer ihåg för några år sen då det var Tristas och Ryans (från Bachelorette) bröllop. Jag och Linn satt som klistrade framför skärmen med tårar i ögonen för att hela bröllopet var så fint.

Vad krävs egentligen för att tv ska hitta mig och ge mig mitt drömbröllop?!

Nu känner jag mig helt plötsligt som Carrie Bradshaw i Sex and the City filmen när hon får bröllopet att verka kretsa om så mycket annat än bara henne och Mr Big. Men jag tror att för tjejer (drar inte alla över en kam) så spelar bröllopet en mycket större roll än vad det gör för killar. Eller är det bara en känsla jag har? att de går med på det som tjejen vill för att göra henne lycklig. Har jag sett för många klyschiga filmer kanske? Självklart så vill jag inte gifta mig bara för giftandets skull. Jag vill bara gifta mig en enda gång och det ska vara med rätt person. Men det ska vara ett perfekt bröllop och jag ser inget fel i att tycka det.

Ja, nu kom jag helt bort från mitt pluggande igen. Oops! *bröllopsvinjetten spelas på repeat i mitt huvud*


"Here comes the bride tam tam tam tam.."

Kommentarer
Postat av: Verran

Jag har aldrig varit på ett bröllop i hela mitt liv, och i ärlighetens namn kan jag aldrig riktigt se mig själv som gift. I framtiden ser jag mig alltid ensam och framgångsrik. Lägger nog vikten i vännerna - inte kärleken.



Gud vad man känner sig lite smått okvinnlig här x)

2009-01-27 @ 08:23:06
URL: http://uso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!