29 Januari

En väldigt slö dag! Kom till skolan imorse och givetvis så bjuds det på frukost bara för att jag för en gångs skull vaknat i tid och ätit en ordentlig frukost. Men men, man orkar alltid trycka i sig några mackor till. Sen så har vi i princip bara sett på film och snackat. Efter skolan var det jobb till klockan 20. Jag sammanfattar: det har inte varit en speciellt intressant dag!

Igårkväll däremot så var det drama drama drama. Jag och pappa klippte klorna på Mille och jag höll i honom, han var lugn som en filbunke. Men sen mitt i allt så känner jag hur det är blött på min arm. MIn första tanke var att han hade pissat på mig. Men när jag drog fram armen så var det blod överallt, på mig, på honom! Jag fattade först inte om det var jag eller han som blödde. Men det visade sig snart att vi klippt för långt och kommit åt pulpan. Jag blev bara så förvånad eftersom att hunden inte sa något. Vanligtvis är han världens mes och piper så fort man varit i närheten av att trampa på honom, men om kan klipper av en klo på han så att blodet sprutar då håller man minnsan käft. Wierd vovve!
Ja, men sen var problemet att få det sluta blöda. Varje gång som vi fick det att sluta någolunda så började han slicka på klon så att det började blöda igen. Det finns ju sånt här medel som man kan köpa. Det är typ något som man stryker på klon om det blöder så slutar det direkt. Men sånt avancerat har inte vi hemma (men vi ska köpa!). Men pappa läste på ett forum på internet att man kunde stoppa blodet med potatismjöl. Även om det var ett inlägg postat av någon som kallade sig för Psyko Dad så var det värt ett försök och det funkade faktiskt. Haha, fast innan vi kommit så långt så improviserade vi en sån där tratt som alla hundar har när man ser på djursjukhuset typ, för att dom inte ska slicka i sina sår. 

Man får lätt panik när ens djur börjar blöda så här. Men det är egentligen inte så farligt som det verkar och det måste man påminna sig själv om. Det slutar alltid att blöda fefter ett tag.




Ååh, snuttvalpen med pappas improviserade "tratt" - a.k.a en papptalrik med hål i. 
Han ser ut som nån blandning mellan en Star Wars figur och Grådvärgarna ur Ronja Rövardotter.
(Jag kan medela att han kom åt att slicka på sin klo ändå.  )


Kommentarer
Postat av: Sara N

Haha! Så sjuuukt söt!

2009-02-11 @ 18:22:18
URL: http://djrnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!