23 Januari

Idag var det en rätt så lugn och skön dag i skolan, förrutom att vi såg en film om folkmordet i Rwanda som jag tror påverkade alla i klassen. Usch, den var hemskt men även väldigt viktigt att se. Nej, nu måste jag sluta skriva om det innan jag börjar tänka på det för mycket igen. *ryser* På idrotten så hade vi dans, lagomt ansträngande. Isabelle blev helt plötsligt hela klassens salsalärare. Hon var en jättebra lärare och visade tydligt vad man skulle stoppa fötterna, riktigt roligt med salsa. Man blev nästan sugen på att lära sig lite mer. (Isabelle, privatlektioner?)

Efter skolan så bjöd pappa ut mig och mamma på middag på Thai Thai. Det var förvånansvärt trevligt faktiskt. Mamma testade mina thai-skills genom att peka på olika föremål i restaurangen och be mig säga ordet på thailändska. Jag klarade mig skitbra, förrutom att jag inte kom ihåg hur man sa ljusblå och gaffel. Nu SKA jag i alla fall lära mig thailändska igen, det har jag banne mig bestämt mig för. Förrut kunde jag det som ett rinnande vatten men idag ... nej, det är ju bara pinsamt att jag knappt minns nått. 

Pappa åker ju till Thailand om en vecka med våra gamla grannar från Gränna. Hade så gärna velat följa med men det var visst inte så aktuellt enligt pappie. Men Monika, som då är mamman i familjen, blev dagens ängel! Hon ringde mig och sa att jag kunde maila bilder på saker som jag ville att hon skulle köpa åt mig i Thailand. Det som är bäst är att vi har samma kläd- och skostorlek så hon kan prova om det passar. Litar på hennes klädsmak till 100%, jag menar det kan ju inte bli värre än det som pappa förmodligen skulle hitta åt mig. Fy, kan bara tänka mig att han kommer släpa hem en massa fula T-shirts till mig med en massa "roliga" tryck på som han lyckats köpa på fyllan. Nej, Monika blir min modeängel, inte pappa - nej, aldrig pappa!  


Thailand -05 med min underbara My - Längtar tillbaka!  ♥
(Lägg mäke till min rosa truckerkeps!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!