4 Februari

Tänk om bara två dagar så kommer min pojkvän hit! Nu blir jag snart nervös. Nej, det får man inte bli ...
 
Idag har det inte hänt något speciellt. Jobbet var rätt så lugnt, hör och häpna. Igår var jag så duktig och skrev ner en liten inköpslista. Så efter jobbet var jag och handlade. Kände mig så vuxen när jag gick där och höll i korgen som om den vore en chic handväska och sedan gick och klämde på alla grönsaker innan jag slutligen bestämde mig för någon som såg relativt fräsh ut. Ja, jag köpte mest grönsaker för det är det som har tagit slut här hemma. Gjorde till och med samhället en tjänst och valde ekologiska och kravmärkta grönsaker. Visst, man får betala en slant extra men om alla valde att göra det så skulle vi i alla fall leva i en lite bättre värld, tänk på det.

Brudarna och kom fram till att det var dags för en myskväll hemma hos mig igen. Man måste ju passa på när pappa inte är hemma. Så på lördag ska vi samlas hemma hos mig och snickra ihop våra egna skrovmål. Haha, vi ska alltså laga hamburgare och pommes. Det kommer att bli superbra! Alexander är ju här då också men han har ju absolut inga problem med att vara med oss brudar. Jag tror faktiskt att han trivs rätt bra. Det är ju då han inser att det inte bara är jag som pratar så mycket här i världen utan även människorna i min umgängeskrets. ;)

När jag var och handlade så fick jag även med mig en chokladask hem, ojdå?
Men jag känner att jag varit så nyttig och duktig på att träna den senaste tiden att jag faktiskt måste få unna mig själv. Och vad är väl godare än wiener nougat? Man ska absolut våga unna sig själv saker och ting. Precis som att jag ger min hund godis när han gör något bra så ska jag även kunna ge mig själv godis när jag gjort något bra.

Belöna er själva ibland!


Min mysiga hemmakväll idag består av Top Model, en kopp jordgubbsté,
Risifrutti Manna och såklart några bitar från min chokladask. ;)
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Så mysigt det lät med choklad osv :)

2009-02-04 @ 23:03:11
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Rödluvan

aw ^^ Man ska alltid belöna sig själv då man gjort något bra

2009-02-06 @ 17:15:06
URL: http://uso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!