3 Februari

Kunde inte låta bli att gå till GIna tricot och köpa några fler klänningar, hihi! ;)

Jag skulle hämta Milton hos mamma och snällt nog så bad hon mig att stanna på middag. Självklart tog jag tillfället i akt eftersom att det innebär att jag inte behöver laga någon middag här hemma. Vad jag inte visste var att det var en massa hödljudda thaikvinnor hemma hos henne. Haha, det var som i en hönsgård! Thaikulturen, you gotta love it. Alla pratade thailändska med mig och jag svarade glatt på svenska. Förstod utan problem vad dom sa men jag kunde tyvärr inte svara tillbaka på deras språk. 

Åh, sen beställde dit en massös. Jag som var på väg hem blev nu tvingad att stanna och bli masserad i en timme. Ville egentligen bara hem, hem till min sköna säng och få vila mitt huvud som har bultat under hela dagen. Men min kropp skrek efter att få bli brutalt knådad eftersom att jag hade en sån hemsk träningsvärk i armar och ben. Och visst var det helt underbart, jag somnade till och med. Milton låg vid min sida och skällde varje gång som hon drog lite extra mycket i mig, min lilla vakthund. Efter massagen så kändes det som om jag aldrig haft ont i huvudet tidigare, all spänning i kroppen hade släppt. Lite halvt nyvaken satte jag mig vid köksbordet igen, tillbaka in i hönsgården. Det kacklades från höger och vänster, alla pratade i mun på varandra - det var helt enkelt dags att spela poker på thailändskt vis. De lyckades övertala mig att vara med och jag gick ganska snabbt i plus med 40 kr. Redan då kände jag att jag ville tacka för mig och gå hem. Alla skrattade och kallade mig för snålunge, så jag föll för grupptrycket och stannade ett tag till. När jag slutligen gick ifrån mamma så hade jag 150 kr mer i plånboken, kändes najs. Tur att man har pokerface! ;)

Sen jag kom hem så har jag hunnit tvätta en maskin med rosa tvätt (tänk att man har så många rosa plagg ett det fyller en hel maskin), diskat och skurat o dammtorkat mitt rum. Nu är det kliniskt rent, I tell you! Nu ska jag bara göra mig en stor kopp med jordgubbsté, sätta mig ner framför tvn, dra på mig mina ulltofflor och njuta av det som burken har att erbjuda innan det blir en kvällspromenad med Milton. 

Ja, juste! Pappa ringde idag. Känns som att det var länge sedan som han åkte men det är det ju inte egentligen. Det var kul att höra hans röst igen i alla fall. De verkar ha det bra där borta i värmen och han hade varit VÄLDIGT duktig på att köpa saker åt mig. Iiiih, va spännande va?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!