21 Februari

Alltså ni minns att jag berättade att jag och Alex lyckades pajja vår frysbox. Idag så väckte pappa mig typ vid 10 och tvingade mig att följa med och köpa en ny. Vi hittade en lagom stor för 3000 kr, kämpade med att få in den i bilen och sen kämpade vi dubbelt så mycket med att få ut den ur bilen. När vi lyft in den i garaget och jag stoppade i kontakten i väggen så fungerade inte den inte. Min första tanke var: Shit, nu gick den sönder när vi lyfte ut den ur bilen. Men sen fick jag en snilleblixt. Tänk om det är eluttaget som inte fungerar? Så jag provade att koppla in en lampa och den funkade inte heller. Då drog jag in den gamla frysboxen till tvättstugan och provade ett eluttag där och gissa vad som hände? (...) den börjar givetvis att fungera! Det hade bara blivit kortslutning i en propp. Gissa om pappa blev less. Så som starff för att jag "förstört" frysen så fick jag städa rent i den. Det luktade så surt och äckligt i den att jag höll på att spy. Räckte det inte med att jag skrubbt toaletterna?   

Jag hjälpte honom med att lyfta in fanskapet i bilen igen och nu har han åkt iväg för att lämna tillbaka den. Egentligen så borde han vara överlycklig eftersom att han sparar 3000 kr. 




Frysen från helvetet!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!