11 Februari

Usch, vilken pissig dag. Precis innan jag är påväg att springa till bussen imorse så ringde farmor för att berätta att min farfar har gått bort. Allt kändes så sjukt jobbigt! Pappa är i Thailand och vet inte om något och helt plötsligt blev det upp till mig att bestämma om han skulle få veta något innan han kommer hem eller inte för att jag var den som kände honom bäst. Han kommer att bli så fruktansvärt ledsen när han får höra det, han visste inte ens att farfar var dålig. Den här semestern har varit så efterlängtad för hans del. Han har tjatat om hur dåligt han har mått och att han verkligen behöver komma bort ett tag, det har jag helt klart accepterat. Så ska jag nu ringa honom, släppa bomben och då förstöra resten av hans semester? Även om han har rätt att få veta att hans pappa har gått bort så vill jag unna honom de veckor som han har kvar. Jag får helt enkelt ta hand om honom när han kommer hem. Tack och lov för min underbara släkt som hjälpt mig att fixa biljetter till familjen så att vi kommer ner till begravningen. 

Nej, gud vilken tung dag. Jag har kännt mig så förvirrad, rädd och hjälplös men inte gråtit en tår. Det betyder inte att jag inte är ledsen, för tro mig det är jag. Men jag har på nått sätt inte fattat det ännu, att min farfar finns inte mer, han har gått vidare. Även om jag mår dåligt så vill jag inte visa det för alla. I skolan är man den roliga personen som ska vara rolig no matter what. Om ens farfar går bort ska man då skratta eller gråta, vad tror ni att jag väljer? Jag har inga problem att berätta om mitt liv för folk, tvärtom så kan jag ibland vara lite för öppen mot andra. Men det där att visa känslor, det döljer jag helst bakom ett skratt. Men jag valde att gå hem från skolan lite tidigare idag för att prata mer med min farmor. Det är så jobbigt att bo så långt ifrån min släkt. Höra sin farmor och faster gråta men inte kunna lägga sina armar runt dom, inte finnas där för dom. Kände mig så jävla långt borta. 

Livet är inte lätt. Kommer det nått bra så blir det alltid värre senare. Lugnet före stormen helt enkelt.
Det finns en hake med allt.     

Kommentarer
Postat av: Sara N

Himla tråkigt att höra. Jag beklagar verkligen. Sedan är vi ju ganska bortskämda med att ha en egen komiker i klassen. Du får ha överseende med det =)

2009-02-12 @ 16:16:53
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: Din Bror

Du vet att du alltid kan prata med mig om du vill det, bror. Jag är bra på att surra men jag är rätt bra på att lyssna också :) Ibland kan det vara skönt att bara berätta nåt minne man har av personen, man behöver inte försöka sätta ord på alla känslor och fastna i sorgen. Nåväl jag är din Dr.Phil när du behöver det :)

2009-02-14 @ 19:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!