I'm a Barbie girl

Jag antar att ni har tänkt "Ja, oj va länge hon var aktiv på sin blogg den här gången". Men saken är den att jag har haft fullt upp med plugg, födelsedagsfirande, bakfylla, jobb och ännu -fucking- mer plugg! Det har helt enkelt varit FÖR mycket skolarbeten, men jag tröstar mig själv varje dag med att tänka snart, mycket snart, är det lov.

Idag har jag (förrutom att slösa tid i skolan) varit och köpt julklappar åt min farbrors två döttrar. Shit! Jag blir helt galen när jag går in i leksaksbutiker! Det är som jag hamnat i en rosa, plastig, dimma och jag glömmer helt bort hur gammal jag är och vad jag egentligen önskat mig i julklapp i år. Jag vill vara liten igen och bara kunna drömma mig bort och helt plötsligt vara i min egna värld där det inte finns några bekymmer över skolan. Mitt enda bekymmer skulle kunna vara att min Barbie har tappat bort sin ena sko. 

Nåväl, när pappa dragit mig ur dimman och vi sprungit omkring i diverse butiker, där vi kunde tänka oss hitta något till prinsessorna så var jag nöjd med det som vi i slutändan köpte. Min lilla Ellen som är 5 år hade önskat sig en Barbie och de tre musketörerna docka. Och självklart så köpte vi en av de tre musketörerna åt henne (den i rosa outfit såklart)! Utöver det så blev det lite kläder åt henne. Hennes lillasyster, som fyller 1 år i januari, köpte jag helt underbart söta kläder till. Jag funderade starkt på att köpa likadana kläder och lägga undan dem inför framtiden *hosteli host*.

Tänk om jag får en pojke då? det skulle krossa min rosa illusion helt och hållet. Äh, han lär sig att leva med det, och att älska det.


Är hon inte cool? värsta hjälten och allt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!