Ovettig dag

Kl 8.15-17, tre lektioner och x-antal håltimmar. Under de lektioner vi hade kom vi inte fram till särskilt mycket förutom under filmkunskapen då vi fick se en kortfilm med budskapet: "Det är inte säkert att den som dra ner dig i skiten vill något ont, det är inte heller säkert att den som drar upp dig ur skiten vill dig något gott men om du hamnar i skiten kom ihåg att dra in svansen."  

Undrar hur många timmar jag har skrattat totalt idag tillsammans med Sara (fast hon har nog skrattat mest). Vi flabbade bland annat åt ett filmklipp jag såg på tv i natt där en man råkar köra upp sitt huvud i ett elefantrövhål. Sen under håltimmen gjorde jag med inlevelse smygreklam för min merflaska genom att stäcka fram den och gapa applesiiin - när det i själva verket var äppelsmak. När vi gick på stan efter skolan så hade jag tappat bort min hårsnodd och mitt hår flyger överallt i mitt ansikte och jag börjar gapa: Jävla fitthår! Sara börjar asgarva och då fattar jag ju att det jag just sa kan tolkas på ett annat sätt med. Bakom oss gick ett gäng med tuffa pojkar som förmodligen undrade vad det var för fel med mitt fitthår. Nere på Vila så börjar jag gnälla om att jag vill köpa mig en ny sjal nu när hösten närmar sig och Sara börjar genast mobba mig för mitt sätt att uttala ordet sjal. Tydligen så låter det som att sj-ljudet kommer nerifrån halsen någonstans och man kan tro att jag ska hosta upp något medans jag säger mitt speciella sj-ljud. Haha, får väl skylla på mitt småländska ursprung. Ja, och han heter Scchharles Ingvar Jönsson.

Ja, men ett gott skratt förlänger ju livet så jag o Sara lär förmodligen vara odödliga innan vi slutat trean, nice!


 


Jag hittade elefantrövsklippet klippet Sara!!
Haha, ni får avgöra om ni tycker det är lika kul/hemskt som jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!