Min sjuka vana

Guess what, jag är sjuk igen. Jag blir tamej tusan alltid sjuk inför olika grejer. Antingen innan jag ska resa, innan lov eller som nu innan skolan börjar. Egentligen tror jag att det handlar om att jag blir sjuk få fort jag börjar slappna av. Nu har jag varit avslappnad bara för att jag kommit hem men samtidigt har jag världens ångestattack inför skolan på måndag - det resulterade i feber, huvudvärk och täppt näsa. Igår var jag knappt uppe ur sängen, gick endast upp för att göra mina behov och äta något. Tur att jag var och hyrde en massa filmer i torsdags så jag har något att fördriva tiden med. Förrutom att se på film så hann jag även läsa ut nästan två av Camilla Läckbergs böcker. Så nu har jag fastnat i den här deckarperioden som jag var i förra året. Till min stora glädje så har jag 8 pocketböcker kvar som bara väntar på att jag ska läsa dem.

Pappa väckte mig snällt imorse med de magiska orden: Jag har gjort pannkakor till dig fia. Jag slängde snabbt på mig min morgonrock och med grus i ögonen och rinnande nos satte jag mig vid köksbordet. Mycket riktigt så stod där en enorm tallrik med pankakor och färska blåbär. När man är sjuk så brukar man ju oftast ha lite halvtaskig aptit, om ens någon alls, men imorse så struntade jag i om kroppen ville ha mat eller inte för mitt psyke behövde verkligen de där pannkakorna. Jag är nog påväg att bli lite bättre (försöker i alla fall övertala mig själv det). Så ikväll ska jag hitta på något med två av mina tjejor. Dock är jag tydligen inte tillräckligt mogen för att låna pappas bil. Eftersom vi hade en vild diskussion om det igår så tror jag att pannkakorna imorse var någon slags fredssymbol. Typ, här ta emot dessa pannkakor men låt bilen vara, snälla! Vi får se hur det blir med det. ;)


Har inte hunnit se En shopoholics bekännelser
- en film som Alex förmodligen väldigt gärna vill att jag ser, utan någon speciell anledning *host host*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!