Mig lurar ni inte!

Hmm.. idag var andra dagen i skolan och vi var tydligen så gott som tvungna att beställa våra studentmössor redan idag. Även om det "bara" är ett år kvar så känns det ändå väldigt långt bort. Hur som helst så var det två hurtiga individer som presenterade studentmössor i olika prisklasser. Du kunde i princip hitta allt i deras katalog med student 2010 tryckt på sig. Bara för att jag råkar ta studenten en gång så tänker jag inte köpa en massa onödiga grejer, som tröjor, visselpipor, flip-flops och liknande som det står att jag tagit studenten på. Visst, det är bara en gången man tar studenten och så vidare, och så vidare.. Men jag förstår ändå inte varför det ska kosta så mycket bara för det! Deras "brilljanta mössa" (som enligt mig inte alls var så brilljant) som även var den dyraste, hade de pimpat med alla möjliga onödigheter som exempelvis att den luktade "sommar" (vilket även min farmors badrumstvål gör). Hallå eller? Kommer jag sitta som ett psykfall och sniffa på min studentmössa om något år då eller? Är det värt att betala extra för att den ska lukta lite?- Nej! Men i priset ingick ju även ditt landskapsvapen på taket av mössan. Prisvärt? - Nej. Sen är den även utrustad med en plastficka på insidan där du kan ha ditt id-kort när du ska på krogen. Jaha, men vad händer om man vill skriva i varandras mössor och så är den en plastficka i vägen? På den frågan svara dom att den väldigt enkelt gick att sprätta bort. Tror dom att jag på fullt allvar tänker köpa en dyr mössa som jag ska sitta och sprätta bort tillbehör ifrån, som jag i sin tur har betalat för? Prisvärt? -nej!!

Hurtbullarna hade det nog väldigt jobbigt med mig som ifrågasatte allt som gick att ifrågasätta och lite till när de snackades studentmössor. Men kunden har alltid rätt, så är det. Och hur skeptisk till det hela jag än var så slutade det ändå med att min studentmössa kostade 595 kr och då hade jag ändå prioriterat bort väldigt mycket. Ska fan avbeställa den och sy min egna studentmössa..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!