B-I-N-G-O

Hallåj! Jag kom just innanför dörrarna, har nämnligen varit på bilbingo i 5 timmar. Till en början var jag oerhört peppad, klottrade en massa fyrklöver över hela min bingobricka och även på mig själv i ett försök att för en gångs skull ha tur. När spelet började satt jag helspänd och lyssnade på siffrorna som ekade ut på den stora parkeringen vi befann oss på. Mitt hjärta levde sitt egna liv i bröstkorgen varje gång jag närmade mig bingo. Men likt förbannat så var det alltid någon före mig som fick bingo och därmed fick pengarna. Men till slut när jag satt där, måttligt road, då vann jag! Hela 575 riksdaler! Jag som aldrig vinner! Eller jo, jag vann ju den där jätte twixen på gröna lund men jag hade redan övertalat mig själv att det var första och sista gången det någonsin skulle inträffa mig. Så jag är självklart helnöjd med vår bingokväll och för första gången på länge så har jag cash i plånkan. Men de ska däremot gå till min födelsedagspresent till farmor. Jag tänker nämnligen låta henne känna sig ompysslad för en gångs skull, hon som alltid tar emot alla andra så varmt. Hon ska få skämmas bort på en frisörsalong. Sånt är nämnligen inte så galet dyrt här vad jag har förstått.

nej, nu är det dags för att doppa näsan i teoriboken innan jag måste skutta i säng. Ska ju upp tidigt imorgon med eftersom jag måste till Hitlers trafikskola. På eftermiddagen såska vi hämta upp Alex på stationen och sedan åka till stugan. Hoppas bara på vackert väder så vi kan bada och röja upp lite i trädgården.


En lyckad dag ute i det gröna med underbart väder, bästa bingosällskapet och en fetare plånbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!