En viss sanning i fördomarna

Idag hade vi nationellt prov i Svenska B. Jag vet inte riktigt hur det gick, brukar ha svårt att avgöra sånt direkt efteråt.

Hur som helst så var jag och Sara påväg till Åhléns för att fika och surra, som vanligt. När vi är påväg att gå in dit så börjar Sara tjoa och peka. Jag märker ingenting som vanligt men när jag kollar upp så ser jag det också - en ren utanför Åhléns. Nu har väl ändå fördomarna om Norrland blivit till verklighet. Trodde faktiskt först att det var ett aprilskämt, att någon bara lämnat stackarn där, men sen såg jag att det faktiskt var 3 renar och några vinterklädda människor. Småbarnen fick till och med lov att åka släde (med hjul) inne i stan. Tänk om typ nån Stockholmare hade gått förbi Åhléns just idag och sett renarna stå parkerade bredvid ett cyckelställ, då hade de ju faktiskt fått alla sina fördomar bekräftade!



Helt vanlig syn i Luleå! Inga konstigheter alls!
Isbjörnarna är dock parkerade längre in i stan för att inte skrämma renarna - ganska logiskt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!