Längre lov, snälla?

Imorgon börjar skolan igen, fy fan för det säger jag bara! Och om exakt en vecka, den här tiden, så sitter hela klassen på ett tåg påväg till Stockholm för att sedan resa vidare till Polen. Som den skeptiker jag föddes till så längtar jag inte till det heller. Nej, nu ska jag sluta prata om det där och njuta av mina sista timmar i livet.

Jag har minsann tagit hand om mig själv idag. Började med att peela kroppen för att få bort död hud och gammal lotion. Sen (hör och häpna) så rakade jag benen. Märkte ganska snabbt att min rakhyvel borde bytas ut eftersom den var lika vass som min tumnagel. Var alldeles för länge sedan jag orkade raka benen, har väl odlat långkalsonger under vintern helt enkelt. Visst har jag väl fått både ett och två klagomål från min pojkvän men då har jag bara kört feministsnacket - har han håriga ben så har jag håriga ben. Men idag var det premiär för mina vita ben att se ljuset igen! Efter skrubb och rakning som täckte jag mig själv från topp till tå med brun-utan-sol. Man blir ju så brun man vill bli beroende på hur mycket man använder. Jag tycker ett tunt lager är lagomt, då ser man bara lite solkysst ut. Fördelen med brun utan sol produkter är att man kan se naturligt brun ut (om du inte lyckas bli orange) och du får inte cancer av det (eller vetenskapsmännen har inte kommit ut med det ännu i alla fall) som du kan få både av riktigt stark sol och solarium. Nackdelen är dom den att man luktar konstigt, åtminstone av den produkt som jag änvänder. Men jag kan inte associera det till någon annan doft.


Kommentarer
Postat av: Sara N

Hellre rynk- och cancerfri!

2009-04-19 @ 21:35:30
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: Indra

Jag vill också ha längre lov! Idag är det 49 dagar kvar till sommarlovet i min skola, rätt lite! (Tkr jag...) Najs blogg!

2009-04-20 @ 18:05:32
URL: http://enblandmiljonerandra.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Om de envisas med att bo 100mil bort så kan vi envisas med håriga ben ;)

2009-04-22 @ 15:15:56
URL: http://lifeon16squaremetres.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!